Wrześniowy Raport 2014
Nasi szefowie działu personalnych głównie zamawiają szkolenia specjalistyczne, w dalszym kroku w związane z ich sektorem gospodarki, a w trzeciej –z zarządzania a także interpersonalne. Głównie organizują je z Ośrodku doradztwa i Treningu Kierownicznego. Powyższe dane przedstawia Raport
treningi biznesowe.
Ankietowane osoby pytano o preferencje szkoleniowe ich firm, opinie na temat rynku kursów i szkoleń, a także nazwy najlepszych – zdaniem badanych – firm szkoleniowych. Polscy HRowcy wydają się być zadowoleni z oferty rynku szkoleń. Co ciekawsze, dwóch na trzech HRówców niżej ceni jakość szkoleń finansowanych z dotacji unijnych, niż tych klasycznie komercyjnych.
W tym miejscu prezentujemy tylko nieliczne wycinki ankiety:
Uważam, że (opinia o rynku szkoleń): Oferowane szkolenia mają atrakcyjną i zróżnicowaną formę (bogactwo metod szkoleniowych) – 49% HRowcy ufają swojej intuicji. Niemal osmiu na dziesięciu przyzakupie szkolenia kieruje się zawartością merytoryczną programu szkolenia. Dla klientów najważniejsze jest doświadczenie biznesowe trenera.
Przy wyborze mojej firmy kieruję się w dużym stopniu: Marką firmy szkoleniowej – 32%
Większość polskich firm inwestuje w szkolenia specjalistyczne, produktowe i branżowe. W mojej firmie intensywnie inwestujemy w szkolenia: BHP – 41%
Dwie trzecie firm wyżej ceni szkolenia zamknięte.
Badane osoby wymieniły w ankietach razem 96 firm, z czego 22 firmy zostały zgłoszone więcej niż 5 razy – i tylko te, zgodnie z zasadami rankingu, zostały wzięte pod uwagę w zestawieniu punktowym pulsu HR
41% ankietowanych to menedżerowie personalni, 59% to specjaliści ds. HR.
Każdy badany mógł zgłosić jedną firmę w każdej kategorii. 06.11.2014. 08:17